söndag, juni 03, 2007

Ur askan i asken

Jag fick häromdagen ett smakprov på Kronfågels nya grillserie. Handlar om kycklingprodukter som levereras i en ask av folie, vilken man använder till att ha maten i då man grillar. Fördelen är onekligen att grillgallret inte blir smutsigt. Och jag avskyr att rengöra grillgallret. Smaken då? Jodå, jag tror kanske att jag hade lite för klen glöd i min grill, saknade den där knapriga grillade ytan på mina kycklingspett. Om jag köper det igen? Vet inte. Kanske. Kanske inte. Mest sannolikt inte. Skulle vara asken då.

2 kommentarer:

Anne sa...

Jag testade också, men jag är måttligt imponerad.Vad hade det här med grillning att göra liksom? De kan ju precis lika gärna gå i ugnen i så fall.. och smaken - nä, tråkig.

Oskar sa...

Jag håller med dig, Anne. Kändes inte så grillat. Mera ugnsstekt liksom.