lördag, juni 23, 2007

Brand building

Kanske är det ett marknadsföringsknep. En listigt uttänkt strategi av en slipad butikschef. Eller ett medvetet byggande av varumärket noga planlagt av koncernledningen. Är det så att särskrivningar och illa formulerade skyltar får oss att tro att vi handlar på en ännu billigare butik än vi egentligen gör?

Eller är det bara så att jag är en besserwisser?

Frågan som avslutar inlägget ovan är av s.k. retorisk art och besvaras således av inläggsförfattaren själv. Eventuella kommentarer inriktar sig följaktligen på särskrivningars eventuella roll i marknadsföringen av en lågpriskedja och ingenting annat.

1 kommentar:

Susanna sa...

Ja, man kanske ska lockas till att tro att man är på Lidl och handlar, medan man i själva verket är på den dyra kvartersaffären runt hörnet.

Lätt mjölk kan man köpa många liter av utan att det blir jobbigt att bära. Bra marknadsföringsstrategi.