lördag, februari 10, 2007

Kejsarens gamla kläder duger bra

Rostbiffen sattes in alldeles för sent i ugnen. Och den hade definitivt inte hunnit tina sedan jag tog ut den ur frysen. Ajdå. Middag kl 23.00 alternativt ändrade middagsplaner. Det blev det senare alternativet. Jag har, hör och häpna, aldrig provat att laga egen Ceasarsallad. Samtidigt är jag löjligt förtjust i denna maträtt och äter den så ofta jag bara får tillfälle. Idag skedde det. Jägarbacon hade jag hemma. Krutongerna fuskade jag med och köpte färdiga. Sardeller och romansallad och sedan var det bara att köra igång. Det måste finnas otaliga recept på ceasarsallad. Mitt var knappast det bästa men helt klart godkänt.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Om det står mellan ceasarsallad eller rostbiff klockan elva på kvällen så tar jag en ceasarsallad jag också :).

Anonym sa...

nu har vi jättehöga förväntningar på dig oskar: http://www.ragazze.se/2007/02/13/vem-gor-arets-alla-hjartans-dag-middag-2007/