onsdag, januari 10, 2007

Citron magont

Det är otroligt spännande att följa hur folk hittar hit till Hemulens Kök. Själv brukar jag ju gå via hallen och sedan ta till höger in till köket. Ni, kära besökare, tar helt andra vägar. Vissa tar vägen förbi någon av mina blogg-gudmödrar (ojoj, undrar vilken reaktionen blir på detta) Lisa, Maria&Helena&Elin eller Gitto. Andra googlar sig fram hit. Och vilka googlingar sedan! Jag är helt fascinerad. Att man kan komma hit då man letar efter "Tom Kha Gai ICA" är väl ok. Och att "Röd quinoa" och "Kimchi" leder en hit är ju snarast smickrande. Men om personen som sökte på "Citron Magont" hittade vad hon sökte, det undrar jag. Och vad tror ni att han som letade efter "Gul Hemul" egentligen var ute efter? Jag har ingen aning men risken är att Hemulens Kök inte kunde stå till tjänst med det som eftersöktes. En rolig sak är ju att man kan få träffar också på sådant som skrivits i kommentarerna. Tror att Gitto får ta på sig skulden för att den stackare som en sen kväll behövde och letade efter "Hemorrojdkräm" bara fick tips om hur man botar puffiga ögon vid bakfylla med denna, tydligen mångsidiga, undergörare på tub.

4 kommentarer:

Magnus Levin sa...

Ibland blir HELT förundrar över vilka sökningar som leder till ens blogg, har tyvärr inga bra exempel just nu men det är väldans konstigt

Anonym sa...

Själv får jag mängder med folk som söker på "recept laxpaj". Undrar varför? :)

Kinna Jonsson sa...

...och ditt inlägg här ledde till min blogg.

Lisa sa...

Jag tror att Gul hemul är en finsk drink. Typ en flaska kosken och en tesked Lakka.